söndag 30 december 2012

2012 i några rader


God förmiddag! Hur mår ni?
Jag vaknade jättetörstig och jättebakis idag och det sjuka är att jag gillade det. Kände mig ungdomlig. Haha herregud. Men inser hur sällan kvällar som igår har ett inslag i mitt liv numera, jämfört med förr.

Idag var planen att åka till Ikea men min kille har gått och blivit sjuk lagom till nyårs. Han ligger här bredvid mig och hostar och ojar sig. Ibland kvider han om hur sjuk han är. Stackars..

Vad ska ni göra på nyår hörni? 

Jag borde göra en årsresumé som alla andra.
2012 började med en enorm mängd jobb, jag var säkrare i min roll och vant mig vid att jobba hela tiden. Jag fick fortsätta åka till fantastiska ställen med jobbet och såg mycket fram emot året med det varumärket jag jobbade med. 
När det var som bäst gick min svinbra chef och i mycket också en räddare, och sa upp sig. Jag fick ta över, vilket resulterade i ett jobb som jag inte ville ha. Blev fråntagen mitt älskade varumärke för att ha övergripande ansvar för flera, vilket innebar att jag inte längre fick jobba med det som gjorde att jag orkade stanna kvar. Var ledsen varje dag och våren gick mig obemärkt förbi där jag begravdes i ett orimligt stort ansvar. Maten funkade inte alls. Fick nog och sa upp mig, åkte till Grekland och hade världens bästa semester och började så småningom på ett helt fantastiskt nytt jobb. Insåg att de flesta arbetsplatser inte går runt med en massa ångest. Tränade varje dag, alldeles för många timmar. Kaloriräkning och försök till kontroll.
Kom in på skolan och slutade jobbet. Behövde säga hejdå till gamla mönster, sänkte tempot, gjorde om här hemma och började i behandling igen. Hösten var fantastisk, en av de bästa. Massa nya vänner genom skolan, ett lugnt tempo och inga yttre krav. Bara från mig själv, och dessa arbetade jag mycket för att sänka. Läste två fantastiska självhjälpsböcker som förändrade mitt liv, som fortfarande sitter i bakhuvudet och motar bort dåliga tankar. Blev gladare och mer pigg än på länge.
Fick jobb och blev plötsligt stressad igen. Minns knappt mina senaste månaders fria dagar, eftersom de var alldeles för få. Tappade ork och motivation till att gå de där sista stegen.
Sa upp mig och jobbade sista dagen några dar innan årets slut. Stressen lättade nästan med detsamma och jag räknar med att året inleds i samma anda som den här hösten. Fantastisk dvs.
Jag hoppas på att nästa år få sitta och göra en resumé om hur många kliv jag tagit, om hur många knepiga mönster bara är ett minne blott. 

Nu kvider ynklingen bredvid mig igen. Nått om att förtvina bort. Känns lite överdrivet ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar