söndag 30 december 2012

Nytt år - lista!



Snodde en nyårs-lista från fina Cecilia:

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag besökte länder jag inte varit i, och började plugga.

Höll du några av dina nyårslöften? 
Jag tänkte på det i morse, vilka som var mina nyårslöften. Kan faktiskt inte minnas, men hoppas att jag följde dem :)

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Nej men däremot ett glatt besked om en väldigt nära som ska bli.

Vilka länder besökte du? 
USA, Grekland och Danmark.

Vilken resa var det bästa? 
Grekland pga semester och kärlek, USA pga upplevelsen av LA.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha 2013? 
Ja, lugn i hjärtat.

Något speciellt datum du alltid kommer att minnas? 
4 maj. 

Vad var din största framgång år 2012? 
Att jag lärde mig förstå mig själv och börja göra något åt det som måste förändras. Att jag tog mig ur ett jobb som fick mig att må väldigt dåligt.

Största misstaget? 
Att vänta för länge med ovan.

Har du vart sjuk eller skadat dig? 
Sjuk i influensa såklart, plus brännskadade-handen.

Bästa köpet? 
Min MacBook såklart! <3

Vad spenderade du mest pengar på?  
Hehe, förmodligen min MacBook...

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012? 
Åh, Let's Party med Vit Päls fick inleda året, Florence + the machine - Breaking down, Grimes - Oblivion, Crystal Castle - Untrust us, Kanye West - POWER. Aaah finns så många.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?  
Gladare!

Hur firade du midsommar? 
I skärgården med goda vänner.

Vad önskar du att du hade gjort mer? 
Slutat oroa mig så mycket.

Vad önskar du att du hade gjort mindre? 
Oroat mig så mycket :)

Hur tillbringade du julen? 
Hemma i Småland med familj.

Hade du något förhållande under 2012?  
Jaaaaaaa, Johan <3

Bästa boken du läste?  
Lev med din kropp

Något du önskade dig som du fick?  
Ja nästan allt faktiskt. Fina fina skålarna och muggarna till exempel. Varma tofflor, varm filt och värmekudde.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012? 
Låg i solen på Santorini med världens bästa person.

Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Mjaaa. Säkert om man tänker efter men jag tycker om det här året, det har varit ett av de bästa!

Något du ätit extra mycket av i år som du tidigare inte tyckt om? 
Hmmm... Sushi tror jag. Tyckte ju om det förra året med men i början tyckte jag det var fruktansvärt. Nu skulle jag kunna äta det varje dag om plånboken tillät :)

Hur firade du nyårsafton 2012? Hur vill du att år 2013 blir? 
Nyårsafton 2012 har ju inte varit? Men förra året firade jag med tre rätters och sedan hos fina vänner, i år är det vi som bjuder på middag och tolvslaget blir hos vänner som varit på annat håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar