lördag 29 december 2012

Att lyssna på sig själv



Jobbat hela dagen igår och idag med. Sista dagen, någonsin. Känns så himla skönt. Sedan jag tog jobbet har det varit omöjligt att kombinera jobb, plugg och fritid och jag förvandlades snabbt till en stressboll. En ledsen sådan. Är det något jag lärt mig utav alla år av för mycket jobb och för mycket prestationskrav (bara från mig själv) så är det att sluta vara så hård mot sig själv, stanna upp och inse vad man faktiskt orkar. Inte vad man borde orka. Man kan inte vara bra på allt. Och jag är helt enkelt inte bra på att kombinera jobb sjukt mycket jobb med heltidsplugg och samtidigt må bra av det. Som många andra är. Men det är faktiskt helt ok. En sten har i alla fall lättat från lill-hjärtat!

Om en timme ska jag möta upp mina bästa flickor för vindrick och skratt på söder. Känns som evigheter sen!

Ps. Bilderna kanske inte har så mycket med inlägget att göra :) Men hur snabbt gick det inte med min halsduk. Jag som egentligen satte igång för att kunna fylla kvällarna med att sticka, som avkoppling. Lite för ivrig kanske :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar